Az utóbbi években a fiatal művészgeneráció tagjai közül többen foglalkoznak az eredetiség megkérdőjelezésével, a mindig újat akarás kényszerének felszámolásával. Szaporodnak a használt anyagokból készült művek (pl. Kaszás Tamás–Lóránt Anikó hulladékból készített bútorai), csökken a festmények mérete (pl. Fischer Judit vagy Szörényi Beatrix apró akvarelljei), és nő a hajlandóság a fluxus üzenetének továbbörökítésére (pl. a Plágium 2000 csoport Multiplika művei). Mállik a vakolat a naiv vs. magas művészet közötti valaha atombiztosnak hitt falról.
Baglyas Erika, http://www.artportal.hu

2009

Baglyas Erika: A szöveg szerepe, hatalma és hatásmechanizmusai a magyar kortárs képzőművészetben
http://www.lektoratus.hu

Dékei Krisztina: Ötletbörze (Mindennap lefekvés előtt tizenhat órát gondolkodom. A Fiatal Képzőművészek Stúdiója Egyesület éves kiállítása a Trafó Galériában. )
http://balkon

Kürti Emese: A kurátor álma (Mindennap lefekvés előtt…)
http://www.revizoronline.hu

Mélyi József: A blog és a galéria (Mindennap lefekvés előtt…)
http://mozgovilag.com

2010

Nagy Gergely: Falra hányt jelek. Utcai nyomhagyás Magyarországon
http://hvg.hu

Baglyas Erika: Új kifejezések a kortárs művészeti kommunikációban,
in: Új Művészet, 2010. június, pp. 32-35.

2014

Mucsi Emese: Have Fanzine!,
in: Artmagazin 2013/7., pp. 24-29., link

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: